Friday, January 14, 2011

jom masuk kubur cepat-cepat


"tuk3x"..pintu sliding rumah diketuk.. oh, mok a.k.a nenek rupannya.. jom pergi ke kubur.. aku jawab, jom.. let's go bebeh.. hehe.. takde lah camtu..

pagi ni aku dan mok pegi ke kubur..pagi jumaat ni elok pergi ke kubur melawat mereka yang dah terbujur kaku kat sana. disamping tu, ia dapat upgrade iman aku supaya lebih dekat kepada Allah s.w.t pencipta sekelian alam. ye la, sebab iman ni boleh berkurang dan bertambah, bergantung pada amalan seseorang itu. betul tak? hehe..

ala.. toksah duk mengata orang yang nak pegi ziarah kubur.. "eh, buat ape la ko pegi kubur pagi2 buta ni, lebih baik berblogging", hehe.. sebab aku aku gitau gitu? sebab ala.. at last, tu jugak rumah kita yang kekal abadi.. orang yang pakai porsche? orang ada tanah sekangkang kera?orang yang ada badan tough? ehh, aku terasa..hehe, semuanya duk baring guna kain kafan warna putih gak, tak pernah dengar orang mati pakai kain kafan bertatahkan emas permata,hehe, pakai kain kafan warna pink ker, haha..tak der kan?

pepepun, aku dapat 1 tip yakni kalau batu nisan tu berbentuk bulat, mok cakap tu kubur orang laki-laki, tapi kalau bentuk leper, tu kubur perempuan. aku baru tau bai.. tatau la kot2 korang dah tau..

p/s : bila pergi kubur, minta ambil air sembahyang la dulu, nampak ok cikit..
dan jangan ikut perangai fasha, tak elok..hehe
sila click jika suka.. tq Kongsi beritahu rakan di facebook!

1 0 ladies and gentlemen love myCeloteh:

AZRUL AZMI said... Reply To This Comment

good....
lama gak tak gi kubur....
lalu je tiap hari mase nak gi blaja kete tapi tak singgah pun....
mase raye tu pun kalu pegi, pegi la...kadang2 tak gi langsung pun...