Saturday, January 15, 2011

berzina dengan orang bukan islam


SAYA pernah bekerja di luar negara dan mempunyai kekasih wanita bukan Islam dan pernah berzina beberapa kali sepanjang saya di sana.
Saya masih lagi berhubung dengannya walaupun sudah pulang ke tanah air. Sebelum saya pulang, dia pernah mengadu kepada saya yang dia belum keluar haid. 

Apakah hukum dan patut saya lakukan jika benar dia mengandung? Apa akan terjadi pada anak di dalam kandungannya itu? 



Jawapan

Berzina dengan wanita asing itu adalah satu dosa besar. Lebih menyedihkan berlaku antara orang Islam dan bukan Islam. Jika saudara mahukan jawapan berkaitan hukum maka hukumnya adalah berdosa besar.

Saudara perlu segera bertaubat dan kembali kepada jalan Allah. Jika benar dia mengandung, hukum menentukan bahawa saudara bukan bapanya yang sah kerana hubungan yang dijalankan tidak melalui ikatan pernikahan yang sah.

Jika mahu memperisterikan wanita tersebut, adakah dia mahu memeluk Islam kerana saudara sebagai orang Islam hanya boleh berkahwin dengan wanita yang seagama dengan saudara.

Jalan terbaik sekarang ialah bertaubat dan memulakan kehidupan yang diredai Allah. Carilah wanita beriman agar hidup diberkati.


sila click jika suka.. tq Kongsi beritahu rakan di facebook!

0 0 ladies and gentlemen love myCeloteh: