Saturday, February 19, 2011

pelakon lucah jepun kena buru lari ke Manila

MANILA: Biro Imigresen Filipina (BI) mengesahkan pelakon filem dewasa dan pelarian dari Jepun, Minako Komukai, berada di negara itu sejak 21 Januari lalu.

Rekod imigresen menunjukkan, Komukai, 25, tiba di Manila dengan menaiki pesawat Delta Airlines dari Tokyo, selepas polis Jepun mengeluarkan waran tangkap terhadapnya.
Dia mencatatkan alamat Glorietta 4, Ayala Centre, Makati, sebagai alamat kediamannya di Filipina. Di bawah undang-undang negara itu, Komukai boleh tinggal selama 21 hari sebagai pelancong. 

Menurut sumber, Komukai memfailkan permohonan menyambung visanya semalam. 
Pegawai bertugas Biro Imigresen, Rolando Mendoza berkata, Komukai boleh tinggal secara sah di Filipina hingga 21 Mac kerana Kedutaan Jepun tidak mengarahkan penghantaran pulang. 


Mendoza berkata, Komukai adalah pelawat sah selagi dia tidak melanggar undang-undang negara itu. 

Dalam satu dokumen yang diperoleh stesen televisyen ABS-CBN, Kedutaan Jepun dilapor menulis surat kepada Biro Imigresen memohon salinan laporan ketibaan Komukai tetapi surat itu menjelaskan ia tidak mengemukakan permohonan rasmi untuk mengarahkan Komukai dihantar pulang. 


Surat itu ditandatangani Konsul Kedutaan Jepun, Kenichi Horii. Polis Metropolitan Tokyo mengeluarkan waran tangkap ke atas Komukai minggu lalu. 



Waran itu dikeluarkan selepas polis Jepun menahan sekumpulan samseng Iran bersama pengedar dadah tempatan tahun lalu dan nama Komukai muncul sebagai salah seorang pelanggan. 



Bagaimanapun, ini bukan kali pertama Komukai berdepan masalah undang-undang. – Agensi dan bharian


sila click jika suka.. tq Kongsi beritahu rakan di facebook!

0 0 ladies and gentlemen love myCeloteh: